Et annet hefte fra sandnesgarn jeg falt helt for, var Mandarin baby. Begynte straks på den oransje bleiebuksa på forsiden, men fant ut at jeg hadde kjøpt feil garn - altfor tjukt. Så den ble liggende på pinnene noen måneder, før jeg fullførte den for ikke lenge siden.
Liknende ble det med en kjole fra heftet. Jeg hadde riktig garn - sandnesgarn mandarin petit,
men fant ut etter å ha kommet ca 2/3 på vei, at jeg hadde strikket
løkker i stedet for kast, så hullmønsteret ble ikke helt som på
oppskriften. Men det ble da egentlig ganske fint, og når jeg endelig
fullførte den forrige uke, strikket jeg mønsteret en gang med riktig
hull for å se åssen det ble. Resultat:
fredag 15. februar 2013
I tenårene ble det naturlig nok ikke så mye strikking. Men når jeg begynte å studere fikk jeg plutselig lyst til å lage meg en mariusgenser. Den holder fortsatt koken (selv om jeg måtte stoppe noen hull nylig). Denne er da fra 2001. Originalen med garn fra Sandnesgarn i de ordinære fargene med påmonterte ermer.
Mariusgenser ja - å, så originalt! Nei, kanskje ikke. Men den er og blir en favoritt! Bildet over viser babymarius til datteren min, str 1 og 2 år. I fjor kom et nytt hefte fra Sandnesgarn Klassikerer 0-4 år. Siden jeg var gravid, ble det en del nye plagg til den kommende babyen. Siden jeg ikke visste om det ble gutt eller jente, ble det litt andre fargevalg enn det som kanskje er vanlig.
Mariusdress og lue i sandnesgarn DUO 55% ull 45% bomull.
Mariusbody og lue str 3 mnd i babyull fra Viking (Bogerud).
Vognteppe og lue i sandnesgarn sin babyull, LANETT.
Fana kjørepose str 1 år med lue..ble visst mange luer :) Restegarn.
Mariuskjole med litt personlig vri øverst, da det ble slutt på den blå garnet. Babyull fra Viking.
Mariusdress og lue i sandnesgarn DUO 55% ull 45% bomull.
Mariusbody og lue str 3 mnd i babyull fra Viking (Bogerud).
Vognteppe og lue i sandnesgarn sin babyull, LANETT.
Fana kjørepose str 1 år med lue..ble visst mange luer :) Restegarn.
Mariuskjole med litt personlig vri øverst, da det ble slutt på den blå garnet. Babyull fra Viking.
Abonner på:
Innlegg (Atom)
